piątek, 20 marca 2015

Inne zespoły, wiosna i Światowy Dzień Zespołu Downa!

Dawno nie się odzywałem... Oczywiście wyszedłem ze szpitala i jestem już w domu. Nawet po drodze zdążyłem odwiedzić inny szpital! Ale po kolei!
Chlorki w pocie wyszły negatywnie. 





Mukowiscydozy nie mam! Uff! To by było już za dużo dla takiego małego Witka jak ja. W szpitalu leczyli mnie na zachłystowe zapalenie płuc, bo jakiś tam refluks mam - nie znam
gościa! Po wyjściu ze szpitala znowu się rozchorowałem i zaczęto podejrzewać przetokę przełykowo -tchawiczą. Prawdopodobieństwo większe przy trisomiach, jak i przy towarzyszących już wadach. Z tego właśnie powodu dostałem skierowanie do innego szpitala Wojewódzkiego w Gdańsku na pasaż przewodu pokarmowego. Wsadzili mi rurkę do żołądka, taką jak miałem wiele kilka po urodzeniu i wpuścili kontrast. Na RTG w czasie rzeczywistym lekarka oglądała jak jak ten kontrast przelatuje przez mój brzuszek. Potem po godzinie jeszcze zdjęcie. Co się okazało? Na szczęście żadnej stwierdzili, że przetoki nie mam, jednak zauważono, że kątnice mam w innym miejscu, oraz cofa mi się jedzenie z jelita do dwunastnicy. Lekarze zaczęli podejrzewać zespół Ladda. Co to zespół to nie wiem i nie chcę wiedzieć. Mama w to przypuszczenie powątpiewa, ponieważ jest to wada wrodzona występująca w tym samym miejscu, gdzie miałem operację i lekarze na pewno zauważyliby tego całego Ladda. Czekaliśmy na konsylium chirurgów, gdzie lekarze stwierdzili, że to mało prawdopodobne. 24 kwietnia mamy wizytę u chirurga, bo jakby to powiedzieć... hmmm... mam zaparcia... i nie wiadomo, czy nie lekarze nie zechcą operować. Mama jednak wierzy, że bez tego się obędzie. Ile można ciąć ten mały piękny brzuszek?  Czuć 
Jutro pierwszy Dzień Wiosny!  Codziennie spacerujemy, zaliczyłem nawet pierwszą w swoim życiu podwórkową huśtawkę. Jutro Jest również Światowy Dzień Zespołu Downa! Moje święto, mojej rodziny i naszych zespołowych przyjaciół. W tym roku dzień ten przebiega pod znakiem kolorowych skarpetek. Koniecznie dwóch różnych, które symbolizują dodatkowy, niepasujący chromosom. Tak mówią dorośli, ale mój chromosom pasuje jak ulał! Wszystkich Was zachęcamy do założenia dwóch różnorodnych skarpet!

Z okazji tego dnia 21.03 od godziny 12.00 w Gdańsku Głównym wraz z innymi zespołowymi rodzinami będziemy rozdawać zielone jabłuszka. Szczegóły na stronie Fundacji Ja też

by Witek - Rozbitek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz